Inbjudan till ÖFD Fotoklubbar från Linköpings Fotoklubb.

***********Klipp från mail *************

Linköpings fotoklubb inbjuder till en fotoutflykt till Roxtuna i Linköping, nerlagd fångvårdsanstalt.

Tisdagen den 22 augusti kommer det att gå att komma innanför grindarna för några timmars fotograferande på området.

Eftersom området är låst kan man inte gå och komma som man vill. Möjlighet kommer att finnas att komma in kl 16:30, 17:00 eller 17:30. Vi räknar med att hålla på fram till ca 20:00-20:30. Solen går ner 20:24 och då all el är avslagen på området gissar jag att det inomhus kan blir ganska mörkt på slutet.

Alla som vill komma in på området får skriva på att man beträder på egen risk, ett krav från fastighetsägaren. Man beträder området med försiktighet då husen idag står tomma men det finns få risker på området.

Vill redan nu varsko om att vissa hus är starkt angripna av mögel och är du överkänslig är det kanske inte lämpligt att gå in. Det är heller ingen som sköter marken och min gissning är att gräset i augusti kan vara ganska högt (om det inte blir en torr sommar), och det har varit gott om fästingar på området förr om åren. Hoppas dock att det inte avskräcker er.

Vi har tänkt oss en grupp på max 20 personer även denna gång och det är först till kvarnen som gäller om det blir fler som vill åka med.

Är du intresserad att fÃ¥ denna unika möjlighet att se och fotografera pÃ¥ Roxtuna vill jag ha din anmälan senast 15 augusti till annelistenstrom”at”gmail.com. Ange namn och tid när du vill komma in samt gärna ett mobilnummer sÃ¥ att jag kan nÃ¥ dig om det skulle behövas bÃ¥de innan och under kvällen.

Varmt välkomna att känna på hur det känns att höra hur den tunga grinden slår igen bakom dig och vara inlåst om än bara för några timmar.

Kontaktperson och anmälan till:
Anne-Li Stenström
annelistenstrom”at”gmail.com

Med vänliga hälsningar
Östsvenska Fotodistriktet
Mats Larsson Kindeland

Joacim W / Tomas,